goCon­sul­ting

Alter­nativ gerne per Mail oder Telefon:
ed.dneumg-gfh@rebew.a‑einafets | Telefon: 07171 602 – 601
ed.dneumg-gfh@kcolrom.nilorac

Feed­back zur Beratung

Bera­tungs­themen:

Wir beginnen den Bera­tungs­pro­zess mit einem kurzen Kennen­lernen und Du entschei­dest welche Themen Du in der Bera­tung fokus­sieren möch­test – hier ein paar Beispiele:

  • Wie könnte mein Karrie­re­we­g aussehen und welche Rolle könnte Grün­dung und Selbst­stän­dig­keit spielen?

  • Was sind meine persön­lichen Stärken und wie schärfe ich mein profes­sio­nelles Profil?

  • Welche indi­vi­du­ellen unter­neh­me­ri­schen Kompe­tenzen habe ich und möchte ich noch entwi­ckeln? Wie kann ich mich persön­lich weiterentwickeln?

  • Wie kann ich mich selbst ­steue­rn und positionieren?

  • Wie kann ich/​können wir unser Projekt und Team ­effektiv or­ga­ni­sieren? Wie setzen wir stra­te­gi­sche Planung und Projekt­pla­nung hin zur Grün­dungs­op­tion (Wert­an­gebot, Markt­ana­lyse, Geschäfts­mo­dell­ent­wick­lung, Busi­ness­plan, Finan­zie­rungs­fragen) um?

Feed­back
Consultation

Persön­lich hat mich die Bera­tung und die Reflek­tion über persön­liche Stärken und Schwä­chen dabei unter­stützt in verschie­dene Rich­tungen zu denken, und meinen Blick­winkel erwei­tert. Erst durch die Bera­tung ist mir die Option der Grün­dung klar geworden. Warum warten und auf was? Geholfen hat mir auch, dass Sorgen und Ängste bespro­chen und real einge­ordnet werden.“
Alex­andra Lieb
Die goBe­ratung hat mich dabei unter­stützt, mein Kunden- und Kolle­gen­netz­werk weiter auszu­bauen, Ideen zur Grün­dung weiter zu konkre­ti­sieren und neue stra­te­gi­sche Ansätze gemeinsam zu entwi­ckeln. Aber auch in Bezug auf das Praxis­se­mester und Bewer­bungen haben die Bera­tungen sehr weitergeholfen.
Tim Ritter
Die Teil­nahme an den Bera­tungs­ge­sprä­chen von goHfG war für mich eine äußerst wert­volle Erfah­rung. Diese Gespräche boten mir die Möglich­keit, eine klare Perspek­tive darüber zu gewinnen, wo ich aktuell mit meinem Projekt stehe und welche Rich­tung ich in Zukunft einschlagen möchte. Darüber hinaus hat mich die Unter­stüt­zung von goHfG hervor­ra­gend auf den goAward vorbe­reitet. Die Hilfe­stel­lungen und der quali­fi­zierte Rat des Teams waren entschei­dend für meinen Fort­schritt und meine Vorbe­rei­tung. Ich bin sehr dankbar für diese Gele­gen­heit und freue mich darauf, weiterhin von solch berei­chernden Erfah­rungen zu profitieren.”
Koray Hergül

goTeam

The goTeam orga­nizes and mode­rates all events and advises students and start-up teams.

Prof. Gerhard Reichert

Prof. Gerhard Reichert

goHfG Projektleiter | Coach

 Carolin Morlock

Carolin Morlock

goHfG Lead
Systemische Beraterin | Coach

 Stefanie Weber

Stefanie Weber

goHfG Projektassistenz
Ansprechpartnerin für Beratungstermine

 Thomas Schönweitz

Thomas Schönweitz

CEO Whitespring | Lecturer
Speaker | Coach

goProfs

goProfs use their exper­tise to advise students inte­rested in foun­ding a company and provide networ­king support.

Prof. Dr. Ulrich Barnhöfer

Prof. Dr. Ulrich Barnhöfer

Digital Product Design and Development

Prof. Dr. Dagmar Rinker

Prof. Dr. Dagmar Rinker

Kommunikationsgestaltung
stellvertretende Vorsitzende des Hochschulrats

goAl

The goal of the start-up offen­sive of the Univer­sity of Applied Sciences Schwä­bisch Gmünd

With goHfG, we want to sensi­tize you to the topic of foun­ding and support you with your projects with the goCoa­ching on the way to a start-up.

Our crea­tive poten­tial at the HfG, such as the more than 500 soci­ally rele­vant and market-oriented HfG semester and final projects per semester, are rarely imple­mented. We want to acti­vate this untapped poten­tial for the future.

Our goal with the EXIST funding is to estab­lish a percep­tible and acti­vating start-up culture at the HfG as well as the crea­tion of neces­sary frame­work condi­tions and networ­king for inno­va­tive and high-growth start-ups to create future-proof jobs in the region in the medium term and to make targeted poten­tials sustain­ably usable.


goStruc­ture

goHfG consists out of these components:

goStructure
goStruc­ture | Graphic: goHfG


goScou­ting
Regional and national experts from busi­ness, the public, and educa­tion (scouts) syste­ma­ti­cally screen the exhi­bited term papers and theses and iden­tify teams & projects with potential.

goEducation/​goWorkshops
Work­shops to further develop projects/start-up ideas into an initial busi­ness model and perso­na­lity deve­lo­p­ment to discover important entre­pre­neu­rial quali­ties, such as orga­niza­tional skills and imple­men­ta­tion skills, resi­li­ence and self-leader­ship, conflict manage­ment, and coope­ra­tive beha­vior.
Topics include busi­ness manage­ment, such as product life cycle, busi­ness model canvas, busi­ness plan, customer orien­ta­tion, market analysis, network stra­te­gies, legal forms.

goMen­to­ring
Students and teams can get in touch with part­ners from the start-up ecosystem.

goWo*Man
In dialogue formats, videos, illus­tra­tions, blog posts, and podcasts, foun­ders, entre­pre­neurs, and teams are inter­viewed on the topic of foun­ding, and gender issues are high­lighted. The start-up role models serve as orien­ta­tion and encou­ra­ge­ment. Through the dialogue formats, the foun­ding process and the asso­ciated emotions become more tangible.

Group coaching on (gender-specific) commu­ni­ca­tion in the team to streng­then trust and commu­ni­ca­tion skills and to sustain­ably improve control in the team.

goCon­nec­ting
Networ­king events with students (inclu­ding busi­ness admi­nis­tra­tion and tech­no­logy) and part­ners of various coope­ra­tions of goHfG to expand the foun­ding team competencies.

goStart
Concrete support for start-ups by provi­ding advice on finan­cing and funding oppor­tu­ni­ties and by estab­li­shing needs-based cont­acts with players in the (regional) economy.

Gefördert durch

gefördert durch Bundesministerium für Wirtschaft und Klimaschutz – exist